HTML

Médiatár - DEENK

A Debreceni Egyetem Egyetemi és Nemzeti Könyvtár Médiatárának blogja elsősorban zene és film témában Honlap: http://media.lib.unideb.hu/ Email: mediatar@lib.unideb.hu

Friss topikok

Az Erik Truffaz Quartet Debrecenben!

mediatar 2011.03.28. 14:49

 

Debreceni Tavaszi Fesztivál

Erik Truffaz Quartet

2011. március 28.
Kölcsey Központ - Nagyterem 19.00
 
Minden dzsessz-zenészek egyik legjobbikához, Miles Davishez szokás hasonlítani; a leghíresebb, szinte mitikus dzsesszkiadó, a Blue Note jelenteti meg a lemezeit; melyekről komoly szaklapok írnak kritikákat.

Erik Truffaz, svájci születésű francia trombitás. „Határsértő” művésznek is nevezik, hiszen a klasszikus dzsesszt, új elektronikus műfajokkal egészíti ki. A drum'n'bass, a hip hop vagy éppen a rock befolyását leginkább a kvartett másik három zenészének tevékenykedésében lehet felfedezni. Patrick Muller billentyűs, Marcello Giuliani basszista és Marc Erbetta dobos egyaránt kiemelkedően teljesítenek.  Ezekre az alapokra fújja Truffaz a magáét. Játéka levegős, könnyed, de megfoghatatlan. Finom szólóiban majdnem észrevehetetlenül játszik a hangszer adta legizgalmasabb lehetőségekkel.

Közreműködik: Marc Erbetta-dob, Marcello Giuliani-basszista, Benoît Corboz-billentyű, Erik Truffaz-trombita


Belépőjegy: 2900.-, 3400.-
Jegyek kaphatók: Apolló mozi, Kölcsey Központ, Főnix Csarnok, Tourinform iroda,www.interticket.hu

http://www.fonixinfo.hu/?menu=601&id=688

 

http://www.myspace.com/truffaz

 

 ***

másnap pedig a Dunán lép föl:

http://www.a38.hu/?p=programok&id=2386

Erik Truffaz

Budapest » A38 Hajó • 2011. március 29. (20:00)

 

Erik Truffaz 'In between' lemezbemutató koncert

A világ egyik legnagyobb trombitása, Miles európai trónörököse, a könnyed, játékos, kísérletező, elhajló, telibetaláló, hihetetlen játékos, Truffaz, aki visszatér, mert szereti a Hajót, s bemutatja értő közönségének kiváló új lemezét.

 

 

 

Erik Truffaz, a francia-svájci trombitás immár tíz éve a nu jazz emblematikus alakja. Korai, erős Miles Davis-hatásokat mutató lemezei mgalapozták hírnevét és stílusát: Truffaz sokáig maga volt a megtestesült kortárs cool. Finom balladák, laza blues-alapok, felettük a jellegzetes hangszínű trombita visszafogott és ökonomikus futamai - hogy aztán később Truffaz kacérkodjon a lassú hiphoppal és a spoken worddel is. A dzsesszvilág egyik legnagyobb kiadójához, a Blue Note-hoz szerződve aztán Truffaz-t szárnyára kapta a világhír. Legutóbbi lemezein már erőteljesebben távolodik a Davis-hagyományoktól, egyre több elektromos-elektronikus elemet illesztve muzsikájába, d'n'b-, hiphop- és keleti zenei motívumokat használ, sőt, legújabb, frissen megjelent lemezén kifejezetten popos irányba indult el.

Bár Truffaz jellegzetes dzsessz-stílusa, játéka ezer közül felismerhető, rendkívül tág látókörű és sokoldalú művész. Repertoárján megtalálhatók klasszikus darabok (például Mozart művei), egy ideig a világhírű Orchestre de la Suisse Romande tagja is volt. 1990-től érdeklődése folyamatosan fordult a dzsessz felé, mindenekelőtt a már említett Miles Davis hatására. A kilencvenes évek első felében intenzíven turnézott, Montreaux-ben is többször lépett fel. Mint a nu jazz egyik emblematikus figurája, egyáltalán nem zárkózott el az oly divatos elektronikus hatásoktól sem, így alakulhatott ki évek során együttműködő partnereinek meglehetősen eklektikus névsora: Pierre Henrytól Alex Gopherig, Bugge Wesseltofttól a St. Germainig, Ed Harcourttól DJ Camig és Amon Tobinig.

Lemezek
Mexico, 2008
Paris, 2008
Benares, 2008
Arkhangelsk, 2007
Face à face, 2005
Saloua, 2005
The Walk of the Giant Turtle, 2003
Mantis, 2002
Bending New Corners, 1999
The Dawn, 1998
Out of a Dream, 1997


Honlap: http://www.eriktruffaz.com/

 

http://www.koncert.hu/eloadok/erik_truffaz

 ***

Egy 2005ös írás a DEOLról bigtom tollából:

DEOL > Kultúra > Zene
 
 Végtelen utazás
 
bigtom | 2005. június 23., 13:51
 
Az 1960-ban született Erik Truffaz nem a kategóriákba gyömöszölhető zenész prototípusa. Munkássága oly szerteágazó, hogy évekig tartó munkát jelent majd annak, aki valaha megpróbálja feldolgozni. Új, Salouacímű albumán egyaránt megtalálhatók a keleti, arab zenei motívumok, a reggae beforgató lüktetése és a dzsessz alapvető stílusjegyei.
 
Talán némi magyarázatot ad a belga trombitás nyitottságára, ha ki-kiragadva néhány mozzanatot életéből, megvizsgáljuk hányféle zenei hatás érte. Tizenegy évesen a Deep Purple Machine Headalbuma varázsolja el, ekkor még sok kortársához hasonlóan a gitározás izgatja. Két évvel később saját bandájával penget báltermekben olyan klasszikusokat, mint a Johnny B. Good vagy aHonky Tonk Woman. Ekkortájt érinti meg a dzsessz, otthon besötétített szobájában már Miles Davis Kind of Blue-ja röpíti új zenei dimenziókba.
 
1975-ben csatlakozik René Estéve doboshoz, trombitájára torzítót és wah wah pedált kapcsol az érdekesebb hangzás elérése érdekében. Amikor egy évre rá abbahagyja tanulmányait, hogy csak a muzsikának éljen, fő ihletadói a huszadik század elejének nagy francia zeneszerzői: Satie, Ravel és Debussy...
 

***

egy kép a fantasztikus hangulatú koncertről:

 

Címkék: erik quartet truffaz

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mediatar.blog.hu/api/trackback/id/tr212778846

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása