Török Ádám – fuvola, ének, zeneszerző, szövegíró,producer (*1948. január 12., Bp.)
1968-ban a Dogs együttesben énekelt, majd rövidesen a Mini együttes vezetője lett.
1969-ben már nagysikerű koncerteket adtak a badacsonyi Tátika presszóban, majd a Radics Béla nevével fémjelzett Sakk-Matt együttessel a budapesti Ifjúsági Parkban. Már ekkor olyan „örökzöld” dalok fűződtek hozzájuk, mint a Gőzhajó, a Kereszteslovag, az Asztalhoz leültem .A zenekar először a rockblues vonalat képviselte,aztán progresszív rock vonalat követte, de a rhythm and blues jegyek is felfedezhetők kompozícióikban. 1972-73-ban kislemezeken jelentek meg dalaik, első nagylemezükre 1978-ig kellett várni. Török Ádám 1983-ban szüneteltette a Mini működését, előbb a Mini R.C.-vel az elektronikus zene irányában kacérkodott, majd 1985-86-ban a Tátrai-Török Tandem formációban játszott. A 80-90-es évek fordulóján divatba jött „blues boom” hatására megalakította a R.A.B.B. (Rhythm And Blues Branch) nevű zenekart neves muzsikusokkal (Závodi János, Muck Ferenc, Zsoldos Tamás, Köves Miklós). Hazánkon kívül Ausztriában, Svájcban és Törökországban léptek fel sikerrel. Ebben az időben született a Blues délben, a Lusta blues és a Blues balladák egyvelege. 1993-ban elindították a paksi nemzetközi bluesfesztiválok sorozatát, amely később Gastroblues Fesztivál néven lett Európa-szerte ismert. Török Ádám nevéhez fűzödik a Blues Café című televíziós műsor, amely a blues, rock és jazz zenét népszerűsítette előbb a BpTV-ben, majd több más csatornán. 1998-tól Török Ádám újra a Mini zenekarral lép fel. Török Ádám a Minivel, a R.A.B.B-bal illetve saját neve alatt 25 albumot jegyez. Jubileumi koncertjeiről DVD-k készültek!
.A hatvanas évek végi, hetvenes évek eleji underground egyik fontos figurája volt az énekes, később fuvolista Török Ádám. Még a nyolcvanas évek végén is úgy emlegették, mint az utolsó mohikánt, aki megjelenésével még mindig a hatvanas éveket, a legendás zenészbarátokat, a felejthetetlen emlékű bulikat idézi. Elmaradhatatlan fuvolájával egyike azoknak a „kiveszőben lévő, bohém, nagy álmú, pesti Szinbád-embereknek”, akik a rockot nem csak a színpadon és jelszavakban éltetik, hanem gondolkodásukban, életformájukban is igyekeznek azonosulni vele.A balatoni nyarakat, az autóstoppokat, az első beatünnepeket, a korai Tabán-bulikat idézi meg, azokat a garabonciás időket, amikor nem csak Ő és társai, hanem a közönség is hitte, hogy a zene erejével, a közösség hitével, az új eszmékkel, egymás közelségének melegével, gondolatainak kicserélésével meg lehet változtatni a körülöttünk lévő világot...
forrás: torokadam.hu